SE eVITARA ALLEREDE EFTER PÅSKE
Nu kan du for første gang se den helt nye og 100% elektriske Suzuki e VITARA i Danmark. Vi vi viser stolt vores nye elbil frem allerede efter påske, hvor du 6 steder i Danmark kan se den. Alle stederne er åbne i tidsrummet kl. 14-20, og vi byder på kaffe, te og sodavand samt lidt sødt til ganen.
Find dato og sted som passer dig og tilmeld dig – vi glæder os til at se dig!

Ny platform
eVitara er udviklet på en ny platform (Heartect-e), som er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil som fx sikkerhedszone og plads til højvoltsbatteriet. Med en længde på 4,3 meter er den 9 cm længere end Vitara modellen med benzinmotor, mens akselafstanden med sine 2,7 meter er hele 20 cm længere.
Det betyder, at der er rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og som en af de meget få elbiler i klassen, vil den nye eVitara også kunne fås med træk på alle 4 hjul.
Markant og moderne SUV-design
Den nye Suzuki viser sig frem med både stor selvtillid og mange vellykkede designdetaljer, som også gav rosende bedømmelser ved verdenspremieren i Milano. eVitara designet kombinerer det moderne elbils-design med det mere robuste og markante design, man typisk kender fra SUV-bilerne.
Når man åbner en af dørene, bliver man mødt af en rummelig kabine med store og komfortable sæder og et instrumentbord med 10,25” digital instrumentering, hvor man kan vælge mellem forskellige opsætninger. Den digitale instrumentering glider direkte over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Rattet er med to brede eger og ”afskåret” top og bund for bedre udsyn og ind/udstigning. I den nærmest flydende midterkonsol betjenes gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og forskellige kørselsindstillinger.


Scenen er sat for en eksklusiv oplevelse i kabinen
Når man åbner en af dørene, bliver man mødt af en rummelig kabine med store og komfortable sæder og et instrumentbord med 10,25” digital instrumentering, hvor man kan vælge mellem forskellige opsætninger. Den digitale instrumentering glider direkte over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Rattet er med to brede eger og ”afskåret” top og bund for bedre udsyn og ind/udstigning. I den nærmest flydende midterkonsol betjenes gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og forskellige kørselsindstillinger.
Elektrificerede hestekræfter
Den nye eVitara drives frem af en elmotor, som sammen med reduktionsgearet og inverteren (der omdanner batteriets jævnstrøm til vekselstrøm) er samlet i én kompakt og vægtbesparende enhed kaldet eAxle. I modellerne med 2-hjulstræk yder motoren enten 144 eller 174 hk, mens modellen med 4WD er udstyret med en ekstra elmotor ved baghjulene og har en samlet motorydelse på 184 hk.
To batteristørrelser
Ved udviklingen af den nye eVitara har Suzuki lagt særlig vægt på, at der skal være en fornuftig balance mellem bilens samlede vægt, batteristørrelsen, en tilstrækkelig rækkevidde og en pris, der er til at betale for den typiske bilkøber i kompaktklassen. eVitara fås derfor med et batteri på 49 kWh eller 61 kWh af LFP-typen, som anses for at være en af de mest driftssikre og holdbare batterityper, ligesom det ikke indeholder grundstoffet kobolt.
